Frederikshavn kommune lancerer ny løsning for at hjælpe pårørende med digital postadministration

Foto: Frederikshavn Kommune.
dato

Frederikshavn kommune præsenterer en ny løsning fra Digitaliseringsstyrelsen for at hjælpe med digital post. Den nye funktion gør det nemmere for pårørende at administrere digital post på vegne af nære, der har behov for støtte.

Nu introducerer Frederikshavn kommune en ny løsning, der gør det muligt at bistå nære med at skrive og besvare digital post. Med adgang til denne funktion kan man skrive på vegne af en anden og modtage mails ved digital post modtagelse.

For at få adgang til denne funktion, skal man logge ind med MitID i sin egen postkasse og dernæst skifte til den nærtståendes postkasse. Adgangsanmodninger behandles gennem borger.dk, hvor den, der modtager hjælp, skal give tilladelse.

Den, der modtager hjælpen, kan stadig følge med i sendt kommunikation, og myndigheder vil kunne se, at meddelelsen kommer fra en hjælper. Det skal bemærkes, at denne adgang ikke erstatter en fuldmagt og kun gælder for offentlig digital post, men ikke for virksomhedsrelateret post som banker og forsikringsselskaber.

For mere information om, hvordan denne løsning fungerer, og hvordan man kan få adgang til den, kan yderligere oplysninger findes på borger.dk/digitalhjælp.

https://frederikshavn.dk/om-kommunen/nyheder-og-arrangementer/nyheder/nyheder-og-pressemeddelelser/nu-kan-du-skrive-digital-post-paa-vegne-af-dine-naere

Kilde: Frederikshavn Kommune