Ian er knivskarp på servicering af robotter

Foto: Privat. Indehaver af IM Service Sæby, Ian Mechlenburg, yder en høj og professionel faglig service inden for robotplæneklippere.
Profilbillede
dato

Ian Mechlenburg er født og opvokset i Voerså.
Hans 10-årige skolegang, i det lille fiskerleje på Vendsyssels østkyst, blev efterfulgt af teknisk skole og en læreplads på Danyard-værftet i Frederikshavn, hvor han i 1998 blev udlært smed.

Inden Ian for alvor gik i gang med iværksættelsen af IM Service Sæby, bød hans erhvervsliv på mange forskellige arbejdsopgaver.
Dels har Ian kørt som lastbilchauffør i tre år, hvor han leverede spiritus til nordjyske restaurationer, og senere hen som ansat på Translyft i Dybvad, hvor han i godt 10 år beskæftigede sig med at lave hæve/sænke-borde.

For godt syv år siden rykkede Ian over til sin far på familiens pelsdyrfarm.
I farmens mere stille perioder fortsatte Ian med at udleje sig selv til Translyft, som meget belejligt altid var en periode, der var lig med spidsbelastning - og dermed også en masse arbejde.

Foto: Privat // Kompetencer og evner inden for smedefaget vedligeholdes flittigt for indehaveren af IM Service Sæby, Ian Mechlenburg.

Lukket leveform åbnede ny levevej

Den definitive lukning af pelsdyrfarmen i 2020 fik dog snart en ny betydning for Ian, da han kort tid efter oprettede et CVR-nummer - og værkstedet på den nu nedlagte pelsdyrfarms matrikel dannede rammer for opstarten af Ians virksomhed.

I dag holder IM Service Sæby dog til på Jupitervej 11 og 13, da pladsen i værkstedet på farmen hurtigt blev for trang.
Opgaverne har været støt stigende siden opstarten, og Ian lægger dog heller ikke skjul på, hvor han lægger sit absolutte største fokus:

“Jeg kører hårdt på med robot- og smededelen”, fortæller den arbejdsomme smed, der i disse dage har ekstra travlt med at klargøre robotplæneklippere.

“Foråret er kommet - og snart går den vigtigste del af sæsonen i gang”, siger Ian med et smil og hentyder naturligvis til tiden for den første slåning af græsplænen.

IM Service Sæby fungerer som underleverandør for større virksomheder, der sender opgaver ud af huset.
Opgaver, der bliver sendt til Ian, og som har givet ham så tilstrækkelig megen beskæftigelse, at dagene “flyver afsted” på værkstedet i den vendsysselske havneby.

“3500 trykte flyers er netop blevet omdelt i sommerhusområderne i Hou og Hals”, fortæller Ian og uddyber:

“Her kan kunderne læse den mest nødvendige information om robotterne… Priser, installation, vinteropmagasinering, service og vedligehold…”

Foto: Privat // IM Service Sæby har rengjort, klargjort og serviceret robotplæneklippere det meste af vinteren. Nu står de knivskarpe - klar til sæsonstart.

Flittighed med personlig tilgang

Omdelingen af flyers er bestemt heller ikke et tilfældigt påfund.
Ian vil ud til sine kunder og sælge robotter på personlig kontakt, kendskab og god service.
Og der er masser af service i Ians forretningsmodel:

“Det vigtigste er at kende kundens behov. Jeg skal vide, hvad kunden forventer af en robotplæneklipper - og i hvilket omfang den skal bruges”, forklarer Ian og tilføjer:

“Hvis der opstår fejl eller mangler, så kommer kunden ind på mit værksted med robotten - og hvis den er helt gal, så kører jeg naturligvis ud til kunden og forsøger at løse problemet dér”.

Ians kendskab til kundens behov udgør en stor del af den service, han efterfølgende kan tilbyde, og han understreger samtidigt, at servicen ved købet af en robotplæneklipper hos IM Service Sæby ikke tåler sammenligning med et køb i byggemarkeder eller lignende.

“I løbet af efteråret modtager samtlige kunder en reminder om, at robotten kan opmagasineres og “overvintre” på værkstedet på Jupitervej. Og så bliver den selvfølgelig rengjort, serviceret og opdateret", fortæller Ian, mens han indskyder, at reparationer og skift af knive altid er med forudgående aftale.

IM Service Sæby er altså mere end blot salg af robotplæneklippere.
Og med tryk på ‘service’ får kunderne en enestående mulighed for professionel rådgivning, vedligehold, reparation, samt opmagasinering på det såkaldte ‘robothotel’.
Sidstnævnte er særligt attraktivt for sommerhusejere, der på dén måde også undgår at slæbe robotten til og fra fritidsgrunden.  

Kontakt IM Service Sæby for et professionelt og uforpligtende tilbud på robotplæneklippere fra Husqvarna og Cramer

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Redaktionen